Madrid update

Datum:2016-11-13 Tid: 19:31:11
Hola alla mina vänner.

Nu har det ekat lite tomt här igen. Som jag skrev sist så har jag haft en hel bunt med midterms på sistone i alla ämnen som har gått helt okej. Vissa väldigt bra, vissa lite mindre bra. Men det är ju så det är. Jag har varit lite deppig på sistone, längtat hem och haft det lite tufft men nu har det vänt känns det som. Eller nu börjar det vända åtminstone. Jag tänker lägga upp lite bilder här på vad jag har haft för mig utöver plugget sen jag kom hem från Singapore.

Fint tempel dit jag och Marga promenerade i ösregn en kväll för några veckor sedan.
Mina två italienskor när vi testade en restaurang som heter 80 grados, fantastiskt god mat och så häftigt ställe. Toppenpoppis också för det var fullt med folk.
Margas mamma fyllde 60 år förra helgen så hon bjöd med mig till Mallis. Det var fantastiskt härligt. Vi hann med väldigt mycket, middag i deras familjehus, middag och hotellnatt i Sóller, långlunch i Valldemossa och lite mys i Palma. Nästa gång blir det mer Palma dock!!!
Jag, Benni, Marga och hennes klasskompisar åkte till Toledo för någon helg sedan. Det är en liten by typ 30/40 minuter med tåg utanför Madrid. När vi kom dit var det riktigt kallt och ruggigt men sen kikade solen fram och det blev en jättefin dag.
Så var det ju Halloween också. Margas klasskompis Julia bjöd in till lite kalas hemma hos henne så det var kul. Marga och jag köpte matchande hår men jag var tvungen att ta av mig min efter ett tag för wow vad det kliade och var varmt haha.. Inte lätt när man redan har så mycket hår..
OCH DEN HÄR HELGEN VAR VICKAN HÄR!!!!! Hon kom efter mina lektioner i torsdagskväll och stannade tills imorse. Vi har haft det såå mysigt. I torsdags åt vi bara middag och myste här hemma. I fredags gjorde vi all sightseeing man ska göra. Vi gick såå långt och njöt av det härliga vädret med riktigt värmande sol. Vi kikade på palatset (första gången för mig också), gick därifrån till Retiro där vi åt lunch i solen och hyrde en båt (det var mysigaste någonsin) och efter det lite shopping och strosande på Gran Vía och Sol. På kvällen mötte vi upp Vickans vän från hennes bytistermin och hans kompis på min favorit  rooftop-bar vilket var såå kul. Igår vaknade vi upp och gick till Plaza Mayor där vi åt lunch, följt av lite shopping av julklappar bland annat. Vi handlade påväg hem och åt middag hemma varpå vi kikade Harry Potter och myste. Så viktigt med kvalitetstid när man bara har två dagar ihop. Det var så himla himla mysigt med besök från Vickan, speciellt när man har lite hemlängtan.