Veckoplaner och känslor

Datum:2016-11-27 Tid: 18:20:13
Den här veckan har jag:
  • haft en tenta i finansiella beslut
  • köpt gymkort och testat på ett step-pass
  • spenderat två kvällar hos Benni varav hennes kinesiska roomie som skulle flytta gjorde en brakmiddag ena kvällen och Benni lagade risotto andra kvällen som var magisk
  • använt min lediga fredag till att ha extraspanska, äta brunch med Benni på ett ställe som serverar brunch från kl 9 på morgonen till kl 8 på kvällen. Jag som gärna hade ätit frukost-mat alla tider på dygnet tyckte det var på tiden att ett sådant ställe öppnade ;)
  • Helgen har bara spenderats med plugg, plugg och plugg... Men igårkväll var jag och Marga på bio och såg nya filmen med Brad Pitt och ikväll ska jag på bio med Benni och hennes roomies och se den nya Harry Potter filmen
Imorgon är det ny vecka som jag ser fram emot jättemycket. Jag har tenta i den kursen jag gillar allra mest här borta; finansiell analys och planering, så hör och häpna är det till och med riktigt kul att plugga till denna tentan. Sen blir det ju faktiskt december på torsdag samt att mami, Karin och Malin kommer till helgen!!! Kan knappt bli bättre. Har nästan bara roliga saker att se fram emot innan det är dags att styra kosan hem till jul.

Ända sedan jag följde med Marga till Mallorca har jag känt att min positivitet och riktiga personlighet som glada Pauline har smygit sig tillbaka sakta men säkert. Wow vad jobbigt det är att gå utanför sin comfortzone alltså... Men allt har sin tid!

BARCELONA

Datum:2016-11-27 Tid: 18:01:21
Nu var det dags att uppdatera igen. Det var så tomt hela veckan när Vickan hade åkt men helgen efter (dvs förra helgen) så var jag i Barcelona. Jag åkte dit fredagmorgon och mötte upp Marga (sista bilden är utsikt från vårt hotellrum) och lämnade saker på hotellrummet. Sedan begav vi oss ut på sightseeing med hennes vänner hela dagen innan jag på kvällen mötte upp IDA OCH BELLA!!! Äntligen :D Det var så så så roligt att träffa de igen. De bjöd mig på lite cava i deras lgh som var jättefin och sen åt vi middag och tog en drink på deras rooftop-bar i närheten. De hade inte överdrivit om att dom är där ofta för de anställda kände igen dem haha. Vi åt jättegod mat och pratade konstant om allt mellan himmel och jord hela kvällen. Riktigt mysigt. På lördagmorgon åt vi brunch och följde Marga med också, det var roligt att de fick träffas. Och så gott med brunch!!! Det är något jag verkligen saknar här borta, för hemma äter jag och mina vänner brunch väldigt ofta hehe. Resten av helgen behövde mina stjärnor plugga så jag, Marga och hennes vänner fortsatte med all sightseeing tills det bar av hemåt på söndagen.

Jag gillade verkligen Barcelona, härlig stämning över hela stan och så havet såklart. Däremot så är Madrid mer spanskt känns det som, inte lika mycket turister. Men i och med att jag hela mitt liv har haft så nära att jag i princip sovit med en fot i både skog och vatten så saknar jag naturen jättemycket här borta. Att inte kunna gå ut och bara ta lite frisk luft utan att behöva gå ut på en stor gata och möta folk överallt är nog det som har varit, och är, den jobbigaste omställningen för mig i Madrid. Även om det såklart är häftigt att istället bo nära restauranger, barer och liv som jag gör nu. I framtiden ska jag dock vara noga med att ha naturen nära ;)

Madrid update

Datum:2016-11-13 Tid: 19:31:11
Hola alla mina vänner.

Nu har det ekat lite tomt här igen. Som jag skrev sist så har jag haft en hel bunt med midterms på sistone i alla ämnen som har gått helt okej. Vissa väldigt bra, vissa lite mindre bra. Men det är ju så det är. Jag har varit lite deppig på sistone, längtat hem och haft det lite tufft men nu har det vänt känns det som. Eller nu börjar det vända åtminstone. Jag tänker lägga upp lite bilder här på vad jag har haft för mig utöver plugget sen jag kom hem från Singapore.

Fint tempel dit jag och Marga promenerade i ösregn en kväll för några veckor sedan.
Mina två italienskor när vi testade en restaurang som heter 80 grados, fantastiskt god mat och så häftigt ställe. Toppenpoppis också för det var fullt med folk.
Margas mamma fyllde 60 år förra helgen så hon bjöd med mig till Mallis. Det var fantastiskt härligt. Vi hann med väldigt mycket, middag i deras familjehus, middag och hotellnatt i Sóller, långlunch i Valldemossa och lite mys i Palma. Nästa gång blir det mer Palma dock!!!
Jag, Benni, Marga och hennes klasskompisar åkte till Toledo för någon helg sedan. Det är en liten by typ 30/40 minuter med tåg utanför Madrid. När vi kom dit var det riktigt kallt och ruggigt men sen kikade solen fram och det blev en jättefin dag.
Så var det ju Halloween också. Margas klasskompis Julia bjöd in till lite kalas hemma hos henne så det var kul. Marga och jag köpte matchande hår men jag var tvungen att ta av mig min efter ett tag för wow vad det kliade och var varmt haha.. Inte lätt när man redan har så mycket hår..
OCH DEN HÄR HELGEN VAR VICKAN HÄR!!!!! Hon kom efter mina lektioner i torsdagskväll och stannade tills imorse. Vi har haft det såå mysigt. I torsdags åt vi bara middag och myste här hemma. I fredags gjorde vi all sightseeing man ska göra. Vi gick såå långt och njöt av det härliga vädret med riktigt värmande sol. Vi kikade på palatset (första gången för mig också), gick därifrån till Retiro där vi åt lunch i solen och hyrde en båt (det var mysigaste någonsin) och efter det lite shopping och strosande på Gran Vía och Sol. På kvällen mötte vi upp Vickans vän från hennes bytistermin och hans kompis på min favorit  rooftop-bar vilket var såå kul. Igår vaknade vi upp och gick till Plaza Mayor där vi åt lunch, följt av lite shopping av julklappar bland annat. Vi handlade påväg hem och åt middag hemma varpå vi kikade Harry Potter och myste. Så viktigt med kvalitetstid när man bara har två dagar ihop. Det var så himla himla mysigt med besök från Vickan, speciellt när man har lite hemlängtan.